torsdag 3. juni 2010

Beskjæringslista fortsetter

I dag kan jeg føye til to roser på lista over de som ikke har klart seg, men havnet på komposten:
'Silver Jubilee'
''Evelyn'

Lista over de som har fått normal til mild beskjæring:

'Ghislaine de Feligonde'
'Comte de Chambord'
'Rosa officinalis'
'Jaques Quartier'
'New Dawn'
'Gerbe Rose'
'Henry Kelsey'
'Glauca Nova'
'Frühlingsduft'
'The Countryman'
'Deuil de Paul  Fontaine'
'Blush Damask'
'Mme Alfred Carriere'
'Alberic Barbier' - burde nok vært mer
'Buff Beauty'
'Louise Bugnet'
'Charles de Mills'
'Louise Odier'
'Abraham Darby'
'Astrid Lindgren'

Så en liste over de som har fått en kraftig beskjæring:

'Constance Spry'
'Awakening'
'Alfred Colomb'
'Martin Frobisher'
'Penny Lane'
'Winchester Cathedral'
'Mary Rose'
'Rose de Recht'
'Margaret Merril'
'Memoire'
'Dronning Margrethe'
''Heritage'
'Henry Martin'
'Maidens Blush' - denne er også fyttet
'Kronborg'
'Presidenr de Seze'
'Eden'

Jeg merker meg at mange av de rosene som ble klippet helt ned skyter og vokser godt. Noen av dem ser riktig flotte ut og  håpet om roseblomstring denne sommeren ser lys ut.
 'Wasagaming' har satt mange knopper og jeg gleder meg til å se den blomstre. Jeg kjøpte den i fjor litt sent på sesongen og da hadde den bare noen halveis avblomstrede blomster i gjen.

3 kommentarer:

Inger sa...

Hej Marit!
Dina listor är så intressanta. Jag köpte min 'Wasagaming' också förra sommaren. Ikväll har jag beskurit färdigt både 'Lykkefund' och 'Hybrida' och många grenar lever helt och hållet medan andra är döda helt eller delvis. Gläder mig åt att de klarat sig så bra, de är gigantiska, så det är himla jobbigt att stå på stege med en såg i ena handen och sekatör i den andra. Har hört runt om i Sverige att dessa sorter har frusit mycket.
Ha det gott!

Min Verden sa...

Jeg har samme erfaring som deg. Det var noen som jeg trodde var fullstendig døde - Superstar, Ingrid Bergmann - Peace - New Dawn. Siden jeg var usikre på disse gravde jeg dem opp og planta dem i digre plastikkar - og skulle du ha sett. De kommer kjempefint alle sammen :))) En rose er veldig, veldig død og det er min Gallicarose Jenny Duval - men jeg får bare kjøpe ny! Noen andre er også helt døde - men de er erstattet. Hurra! Jeg liker bloggen din og er stadig innom - men kommenterer ikke så ofte lenger. Vi blogges. Hanne

Margot sa...

Mycket intressanta listor! Hos mig är det två rosor som klarat sig helt utan skador, John Davis och Martin Frobisher, där har jag inte klippt något alls!
De nerklippta rosorna växer kraftigt och fint, och många av dem har massor med blomknoppar redan! Så jag ser fram emot vacker rosblomning i sommar!
Ha en trevlig helg!!