lørdag 1. mai 2010

Rosebeskjæringen er avsluttet...

........men jeg er sikker på at jeg kunne ha klippet mer for å være helt sikker på at all greinbrann er fjernet fra hagen.
Nå synes jeg det får holde for nå er det også slutt på kreftene, og da er det ikke mer å si om den saken. Har jeg ikke fått bukt med sykdommen i år så blir det vel en sjangse til neste år skulle jeg tro. Mange roser er klippet helt ned, spadd opp og satt i potter. Så får de leve denne sesongen i potte og om de skulle ha tegn til greinbrann utover sesongen så bærer det rett i søpla med dem.
Jeg skulle lage en liste/oversikt når jeg var ferdig sa jeg, men det har jeg ikke fått gjort ennå. Får se det ann litt, samle krefter og overskudd så kommer den nok.
Nå gleder jeg meg over alt som blomstrer og gjør det verd å ha en hage tross alt.

3 kommentarer:

Kathrine sa...

Her har ikke bjørka fått museører enda, så jeg får vente. Min mann(som reiser norge rundt hver uke)sa det var grønt på trærne på sørlandet ja.

Jeg får vente, nye snøskurer ute i dag. Men da har vi istedet ryddet og pusset opp ungenes rom:))
Ikke helt ferdig da, men morro er det.

IngunnBW sa...

Verden ah rlbitt lysegrønn de siste par dagene her, sååå vakkert! Men du Marit, du har ikke spadd opp og pottet alle de syke rosene?? Skal si du har gått grundig tilverks, om du ikke har greid å slå tilbake greinbrannen med dette, ja da er det utrolig uettferdig. For en jobb du har hatt, stakkar. Har du hatt noen til å hjelpe deg, eller har du gjort alt alene?

Det er så mye å glede seg over i haven nå fremover, så godt at du bestemmer deg for å legge rosene bak deg inntil videre. Kooos deg og nyt våren! Og sofakroken resten av kvelden :)

Margrethes hus og hage sa...

For en jobb du har hatt! Håper virkelig du er kvitt greinbrannen nå da. Har fått det på noen roser jeg også, men ikke vært like flink som deg. Her har det kun blitt klippet, og jeg håper det holder...

Ha en fin helg videre. Hilsen Margrethe