onsdag 13. mai 2009

Knopper



Begge mine to Louise'r har begynt å sette knopper. Det første bilde er Louise Bugnet, og det andre er Louise Odier. Jeg tror dette må være tidlig i forhold til det de pleier, men jeg har aldri før registrert tidspunktet for de første knoppene på disse rosene. Det er noen andre roser som pleier å starte blomstringen først, men i år blir det kanskje en forandring på det. Vanligvis er det rugosa rosen min, den hvite pimpinellen og 'Frühlingsduft' som er først ute. Nå har begge de to siste også knopper så det skal bli spennende å følge utviklingen fremover.

4 kommentarer:

IngunnBW sa...

Mine 2 Louise har også kommet i knopp og fått sine årlige sikader allerede. Er lei dem! Hvert år får de masse rust, så jeg er usikker på om jeg skal fortsette å ha dem i halve tønner ved inngangen. Mulig det blir for klamt om føttene på dem...

Anonym sa...

Vært her og tittet på rosene dine,og da leser og lærer mye nytt:-)

Må sette igjen et pennetrykk fra Mathea( på hanegal;) )

Marie sa...

Spesielt vakre knoppar på desse. Du er ein veldig flink fotograf :)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Nydelige bilder!

SV: Takk! Ja, personlig, men ikke privat siden mye er utelatt. Er ikke Finmark som er mitt elskede sted vel og merke, men har lyst å reise dit når(hvid) jeg fullfører studiet, for å bli kvitt deler av studielåns gjelda ;)