torsdag 7. mai 2009

Frühlingsduft


Frühlingsduft er nyplantet nå i år. Rosen ble bestillt på Blomstertunet i fjor høst.
Dette er en rose jeg har hatt lyst på i mange år. Jeg bestillte den via et nettfirma for mange år siden, men det har vist seg at den rosen jeg da fikk var en annen.. Jeg mener at jeg fikk 'Frühlingsgold' i stedet.
Nå håper jeg det er den rette rosen.
'Frühlingsduft' er en pimpinellifolia-hybrid foredlet av Wilhelm Kordes - 1949.
Den er en rimelig stor busk - 3m/2,5m. Blomstene har en sterk og søt duft. Den starter blomstringen tidlig, og kan få en litt mer sporadisk blomstring senere.
Herdighet: H5

3 kommentarer:

Berit sa...

En av mine absolutte yndlinger!

Thusnelda sa...

håper du får til denne rosen for den er herleg, eg har mista den og alle rosetrea i frühling fam. utenom Frühlingsgold men den trivest ikkje. Frühlingsmorgen var fantastisk, den lyste så vakkert, hadde glede av den nokre år.

Margrethes hus og hage sa...

denne drømmer jeg om også :) Utrolig vakker!